بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

«ایبای گومز» ستاره‌ خارجی لالیگا در فولاد

  • کد خبر: ۱۰۱۹۲۶
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
«ایبای گومز» ستاره‌ خارجی لالیگا در فولاد
ستاره تازه وارد فولاد مدعی شد که به خاطر جواد نکونام قبول کرده به ایران بیاید و برای فولاد بازی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باشگاه فولاد از خرید جدیدش رونمایی کرد تا به‌شکلی غیرمنتظره فضای فوتبال ایران را تحت‌تأثیر قرار دهد. ایبای گومز، بازیکنی که چند ماه پیش در مقابل رئال‌مادرید به میدان رفته بود، روز پنجشنبه در کنار حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد، ایستاد و پای برگه قراردادی را امضا کرد که او را تبدیل به جدیدترین خرید فوتبال ایران کرد که اتفاقا بزرگ‌ترین انتقال امسال هم محسوب می‌شود.

گومز سی‌ودوساله که توانایی بازی در پست وینگر راست و چپ را دارد و به‌عنوان یک بازیکن خوش‌تکنیک شناخته می‌شود، در‌حالی به فولاد پیوسته است که بازیکن آزاد بود و می‌توانست در لیگ برتر هم بازی کند؛ اما حضور موسی کولیبالی، لوسیانو پریرا و آیاندا پاتوسی به‌عنوان سه غیرآسیایی باعث شده تا امکان خرید این هافبک اسپانیایی وجود نداشته باشد. به‌این‌ترتیب ایبای گومز در لیگ قهرمانان آسیا فولاد را همراهی خواهد کرد. او بازیکنی است که سالیان طولانی در ترکیب اتلتیک‌بیلبائو بازی کرد و در آلاوز نیز حضور داشت. گومز از سال۲۰۰۸، دو سال در تیم دوم بیلبائو به میدان رفت و سپس به تیم اصلی منتقل شد و شش سال در لالیگا به میدان رفت و بیش از صد بازی انجام داد. گومز روز گذشته در گفتگو با رسانه این باشگاه درباره آخرین شرایط خودش صحبت کرد.

به ایران خوش آمدی ایبای، همه می‌خواهند بدانند بازیکنی که در لالیگا بوده، چگونه یک‌دفعه سر از تیم فولادخوزستان در آورده است؟

‌من به‌دنبال یک تجربه جدید بودم؛ چیزی متفاوت. چندین ماه خودم را هم از نظر فیزیکی و هم روحی آماده کردم؛ چون نیاز داشتم به‌ویژه از لحاظ روحی ذهنم را آزاد کنم. پیشنهاد‌هایی که در این مدت داشتم، من را قانع نمی‌کرد؛ اما این پیشنهاد را پذیرفتم به چند دلیل. اولین و مهم‌ترین دلیل، اینکه لیگ قهرمانان آسیا رقابت جذابی است، یک تجربه جدید است و همچنین داشتن یک سرمربی همچون نکونام، مربی که خیلی خوب او را می‌شناسم. من عاشق فوتبال هستم و نکونام هم در لالیگا در سطح بالایی بازی کرد. در ضمن یوسو هم اهل شهر پامپلونا اسپانیاست و در کادر فنی تیم فولاد حضور دارد، به‌خاطر همه این‌ها این پیشنهاد برای من جذاب بود و خوش‌حالم که اینجا هستم.

قرارداد تو با فولاد برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا‌ست، آیا هدف مشخصی از بازی در این لیگ دارید؟ امکان تمدید این قرارداد و بازی در لیگ ایران هم وجود دارد؟

در‌حقیقت ترجیح دادم با قرارداد کوتاه‌مدت شروع کنم؛ چون اول از همه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای من جذاب است و از طرفی با ایران و شهر اهواز آشنایی نداشتم و نمی‌خواستم ریسک کنم و قرارداد طولانی‌مدت امضا کنم. حقیقتا هدف من اکنون کوتاه‌مدت است و تنها‌چیزی که می‌خواهم، این است که فولاد به مرحله بعد صعود کند، بتوانیم صدرنشین گروه باشیم و در مرحله بعد حضور داشته باشیم. برای کمک به تیم اینجا هستم. همان‌طور‌که گفتم، خیلی مشتاق هستم؛ ولی اکنون به چیز دیگری فکر نمی‌کنم، حالا بعد از پایان فصل صحبت می‌کنیم.

در ویکی‌پدیای تو نوشته شده که وینگر و مهاجم هستید، فکر می‌کنید در لیگ قهرمانان این فصل چند گل می‌توانی برای فولاد به ثمر برسانی؟

‌قصد ندارم عددی را اعلام کنم یا هدف‌های این‌شکلی برای خودم ترسیم کنم، تنها‌هدف من تلاش برای کمک به تیم است، اینکه بتوانم بهترین بازی را ارائه کنم؛ چون فکر می‌کنم برای این کار آماده هستم. همان‌طور‌که گفتم، هدف این است که فولاد صدرنشین گروه شود، من برای دستیابی به این هدف تمام تلاشم را خواهم کرد، حالا چه با گل‌زدن باشد، چه با پاس گل؛ اما از همه مهم‌تر با کار و تلاش. من هم تمام تمرکزم را روی همین می‌گذارم.

قبل از آمدن به فولاد چقدر از ایران و فوتبالش اطلاعات داشتی؟

بی‌تردید کارکردن با مربی‌ای همچون نکونام خیلی نقش پر‌رنگی در انتخاب من دارد. در‌واقع حضور او باعث شد من این تصمیم را بگیرم. هم نکونام و هم مربی بدن‌ساز تیم فولاد در این مدت کنار من بودند و خیلی کمک کردند. برای من یک افتخار است که در کنار نکونام باشم، خاطرات خیلی خوبی دارم از زمانی که در لالیگا بازی می‌کرد. سال‌ها از نزدیک او را می‌دیدم. امیدوارم من هم بتوانم فوتبال خوبی را اینجا به نمایش بگذارم؛ در همان سطحی که نکونام در اسپانیا بازی می‌کرد.

تو در لالیگا به رئال‌مادرید و بارسلونا و ... گل زده‌ای، از آن تجربه کمی بیشتر برای ما بگو.

بله، من گل‌های زیادی زدم. سال‌ها در لالیگا بازی کردم و تجربه بی‌نظیری بود. من در رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا هم بازی کردم و حالا هم این شانس را دارم که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم. این یک فرصت بزرگ است و تنها‌هدف من، تمرکز روی این رقابت‌ها و کمک به فولاد است.

هواداران فولاد و فوتبال ایران از حضورت در ایران سورپرایز شده‌اند، می‌دانی که فولاد یکی از دو نماینده فوتبال ایران است و همه در آسیا منتظر درخشش تو و بقیه بازیکنان فولاد هستند. واکنش‌ها تا الان چطور بوده است؟

من می‌دانستم این انتقال واکنش‌های زیادی در‌بر‌خواهد داشت؛ هم در ایران و هم در اسپانیا. من چند‌ماهی از میادین دور بودم و مردم از من سؤال می‌کردند مقصد بعدی من کجاست. شاید کسی انتظار چنین‌خبری را نداشت، اما من دنبال تجارب و چالش‌های جدید هستم و در این مرحله از دوران بازی من، این یک چالش جذاب است. یک تجربه باورنکردنی است و قبلا هم گفتم کار‌کردن با مربی‌ای مثل نکونام و مربی بدن‌ساز اسپانیایی و کادر فنی‌ای که بتوانم با آن‌ها اسپانیایی صحبت کنم، برای من حائز‌اهمیت بود. این یک فرصت زیباست و از اینکه اینجا هستم، خوش‌حالم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->